پشتیبانی

معرفی کامل تینر

تینر چیست؟

تینرها مایعات شیمیایی فراری میباشند که جهت رقیق نمودن انواع رنگها به کار میگیرند.

تینرها باعث افزایش و بهبود خواص رنگ میشوند. تینرها در خواص رنگ, زمان خشک شدن لایه  رنگ و خواص نهایی رنگها تاثیر بسیار چشمگیری دارند.

یک تینر با کیفیت میتواند بر ویسکوزیته, خاصیت برسخوری, قابلیت اسپری شدن رنگ و مهم تر از همه سرعت خشک شدن ان تاثیر بگذارد.خواص لازم برای انتخاب تینر مناسب:

* نقطه جوش

*قدرت حلالیت

*سرعت تبخیر

*سمیت

*نقطه اشتعال

لازم به ذکر است بدانید سایر خواص فیزیکی و شیمیایی تینرها از قبیل دانسیته , رنگ, میزان رطوبت, ph, ضریب شکست نورو درصد مواد فرار هم از عوامل قابل توجه در انتخاب یک تینر مناسب میباشد.

 به ادامه مطلب مراجعه کنید...

در فرمولاسیون رنگها ، رزین­های مورد مصرف عمدتا ماهیت پلیمری و آلی داشته و ساختمان بلوری ندارند . این مواد در تینرها حل شده و غلظت محلول به نوع رزین و تینر و درصد این مواد بستگی دارد .

تینرها می بایست متناسب با رنگ انتخاب گردند. بعضی از انواع رنگها فقط در تینر مخصوصی حل می شوند. قدرت حلالیت تینر همان قابلیت رقیق کنندگی است ، به عبارت دیگر تینری که با مصرف کمتر ، ویسکوزیته رنگ را بیشتر کاهش می­دهد و رنگ را رقیق تر و روانتر کند از قدرت حلالیت بیشتری برخوردار است.با تشکیل لایه رنگ روی سطح تینر باید به تدریج تبخیر و از روی سطح خارج شود .

 

سرعت تبخیر می بایستی با زمان خشک شدن رنگ هماهنگ باشد تا کیفیت مطلوب تری به دست آید . نقطه اشتعال هر مایع قابل احتراق ، پایین­ ترین درجه حرارتی است که بخارات آن مایع با شعله یا

 

جرقه کوچک مشتعل می شود . نقطه اشتعال تینر به این دلیل مهم است که تعیین کننده شدت خطر آتش سوزی است چه در هنگام انبار داری ، حمل یا در هنگام استفاده از تینرها باید میزان نقطه اشتعال تینر

 

مورد توجه قرار گیرد.

 

تینرها علاوه بر خطر اشتعال ، از لحاظ زیست محیطی نیز برای انسان و محیط خطرناک هستند . آنها روغنهای طبیعی را در خود حل می کنند و موجب آسیب و ناراحتی های پوستی شده و از طریق

 

پوست جذب بدن میشوند . به علاوه تنفس بخارات تینر می تواند سبب ناهنجاری های داخلی بدن گردد .

 

از عوامل دیگر شناخت تینر رنگ آن است که یکی از مهمترین ویژگی آنها و نشان دهنده درصد خلوص ، کیفیت پالایش و تمیزی ظروف آنها است. رنگ تینر به خصوص در فرمولاسیون رنگهای سفید و روشن بسیار اهمیت دارد .

 

4 نظر

  1. FreddyFreddysays:

    Pretty! This was a really wonderful post. Thank you for providing these details.

  2. chaturbatefreetokenshack.comchaturbatefreetokenshack.comsays:

    Excellent write-up. I absolutely love this site. Thanks!

  3. MarcyMarcysays:

    Since the admin of this web page is working, no hesitation very quickly it will be renowned, due to its feature contents.

  4. SeleneSelenesays:

    I'm gone to say to my little brother, that he should also go to see this webpage on regular basis to obtain updated from most recent gossip.